(کانون خانواده) دروغ بزرگترین دشمن کانون خانواده
(کانون خانواده) دروغ بزرگترین دشمن کانون خانواده

(کانون خانواده) دروغ بزرگترین دشمن کانون خانواده

روش های عملی مقابله با استرس های مالی زوجین

روش های عملی مقابله با استرس های مالی زوجین

این روزها در هر محفلی صحبت از تورم و گرانی و بیکاری و دلار و ... است .امروزه بیشتر مردم با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و در این وضعیت نا بسامان اقتصادی بیشترین فشار را خانواده ها متحمل می شوند و در نهایت مشکلات مالی یکی از رایج ترین اختلافات زناشویی است .

راهکارهایی وجود دارد که شما می توانید با رعایت کردن آنها از شرایط های بحرانی فاصله بگیرید.

خرج اضافی ممنوع!

بودجه ی خود را مشخص کنید ، دخل و خرجتان را بنویسید ، اولویت های زندگیتان را مشخص و موارد غیر ضروری را حذف کنید . با این روش شما در پایان ماه متوجه خواهید شد که چه خرج های اضافی داشته اید که می توانستید این خرج ها را نکنید.

صرفه جویی کنید

محمدی نیا، روانشناس خانواده، یکی از راه حل های خروج از بحران مالی را صرفه جویی عنوان کرد و گفت:  باید یاد بگیریم که صرفه جویی کنیم . صرفه جویی به شکل های مختلفی می تواند انجام شود مثلا میتوانیم صبر کنیم زمانیکه فروشگاهی حراج اعلام کرد آن موقع به خرید برویم.

از تفریح غافل نشوید

ایشان تفریح را یکی از نیازهای انسان در شرایط بحرانی می داند که می تواند تاثیر وافری در روح و روان شما داشته باشد اما چگونه در شرایط بحرانی تفریح کنیم ؟! مثلا شما پول ندارید  که به سینما، برج میلاد و یا مسافرت بروید اما می توانید غذایی که می خواهید در خانه تهیه کنید، بردارید و به یک پارک بروید

بیشتر بخوانید:

yon.ir/vKdI6

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.