پنج سنت غلط ازدواج

http://uupload.ir/files/t33i_%D9%BE%D9%86%D8%AC_%D8%B3%D9%86%D8%AA.jpg

پنج سنت غلط ازدواج

1- مهریه سنگین

مهریه هر چه کمتر باشد، به طبیعت ازدواج نزدیکتر است، چون طبیعت ازدواج معامله که نیست، خرید و فروش که نیست، اجاره دادن که نیست، زندگی دو انسان است. این ارتباطی به مسائل مالی ندارد. ولی شارع مقدس یک مهریه‌ای را معین کرده که باید یک چیزی باشد. اما نباید سنگین باشد. بایستی عادی باشد جوری باشد که همه بتوانند انجام دهند.

رهبر انقلاب ۱۳۷۴/۵/۱۸

2- جهیزیه سنگین

از اول، بعضی‌ها همه‌ی ریز و درشت و لازم و غیر لازم را برای دخترشان به عنوان جهیزیه فراهم می‌کنند که مبادا از دختر فلانی، از نمی‌دانم دختر عمویش، یا از خواهرش یا از جاریش مثلاً کمتر باشد. اینها درست نیست. این کارها غلط است. اسباب زحمت شماست. آن هم زحمتی که هیچ اجری پیش خدا ندارد، مایه‌ی تشکر هم نمی‌شود.

رهبر انقلاب ۱۳۷۸/۹/۲

ادامه دارد...

Tebyan

چرا برخی در پاییز افسرده می‌شوند؟

http://uupload.ir/files/fz2d_%DA%86%D8%B1%D8%A7_%D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C.jpg

چرا برخی در پاییز افسرده می‌شوند؟

به گفته یک روانشناس، نوعی از افسردگی با نام «افسردگی فصلی» در فصل‌های پاییز و زمستان به دلیل کوتاه بودن روزها و سرد بودن هوا ممکن است برخی افراد را درگیر کند.

اخبار 20:30

http://eitaa.com/joinchat/1684144128C592f3e217d

بهترین سن فرزند برای ازدواج مجدد پدر یا مادر

http://uupload.ir/files/pnqa_%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86_%D8%B3%D9%86.jpg

بهترین سن فرزند برای ازدواج مجدد پدر یا مادر

در هر سنی والدین باید بچه‌ها رو در جریان ازدواج مجددشون قرار بدن و بعد از رضایت بچه‌ها اقدام به ازدواج کنن اما بهترین سن برای ازدواج مجدد والد، سنین کودکی تا قبل از ۵ ساله چون کودک به‌سرعت خودش رو با شرایط جدید وفق میده.

بحرانی‌ترین سن هم دوران نوجوانی هست چون نوجوان در این سن درگیر یافتن هویت خودشه و حالا دچار بحران ازدواج مجدد پدر یا مادرش می‌شه به همین دلیل حساسیت فرزند در این سن نسبت به این ماجرا بیشتر می‌شه.

#نکات_زندگی

TebyanOnline

با بدی‌های همسرت چیکار می‌کنی؟

http://uupload.ir/files/chu2_%D8%A8%D8%A7_%D8%A8%D8%AF%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C.jpg

با بدی‌های همسرت چیکار می‌کنی؟

علی صفایی حائری میگه

این یک حقیقتی است که اگر من همسری انتخاب می‌کنم، شرایطی می‌گذارم، می‌گویم این آدم، آدم مهربانی است؛ اینطوری نیست که تا آخرین لحظه زندگی‌اش همین خط مستقیم محبت را طی کند.

لحظه‌هایی هم می‌شود که در دلش بغض می‌آید، نفرت می‌آید، خستگی می‌آید. حالا یا به حق یا به ناحق.

مسأله این است که من با بغض و خستگی و نامهربانی او چگونه برخورد کنم. ما خیال می‌کنیم اگر دوستی گرفته‌ایم که، صالح است، خوب است تا آخر مراحل زندگی‌اش همین خط را مستقیم طی می‌کند. نوسان‌های آدم‌ها، فراز و نشیب آنها، ارتجاع و اقتحام آنها را ارزیابی نمی‌کنیم.

چه بسا در یک مرحله‌ای برگردد، در یک مرحله‌ای فرو برود. فرو رفتن آدم‌ها، عقب گرد آدم‌ها را اگر حدس بزنیم، آن وقت در ارتباط با آنها این را می‌آموزیم که برای شرایط گوناگون آنها چگونه حساب باز کنیم.

همسران

TebyanOnline