(کانون خانواده) دروغ بزرگترین دشمن کانون خانواده
(کانون خانواده) دروغ بزرگترین دشمن کانون خانواده

(کانون خانواده) دروغ بزرگترین دشمن کانون خانواده

فرزندتان را مجبور به عذرخواهی نکنید

http://uupload.ir/files/z3ts_%D9%81%D8%B1%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%AA%D8%A7%D9%86.jpg

فرزندتان را مجبور به عذرخواهی نکنید

بیان تاسف و عذرخواهی کردن در کودکی که احساس پشیمانی ندارد، تغییری ایجاد نمی‌کند. ممکن است کودکانی که وادار به عذرخواهی کردن می‌شوند، تنها برای اجتناب از پیشامدهای بعدی این کار را انجام دهند. خیلی مهم است که بچه‌ها متوجه شوند که رفتار آنها افراد دیگر را اذیت می‌کند و با عذرخواهی تنها مشکل حل نمی‌شود.

به جای اینکه به او بگویید معذرت‌خواهی کند، به او نشان دهید که چگونه و چه زمانی باید این کار را انجام دهد. مثلا در بازی با کودک، شیوه عذرخواهی را به او بیاموزید یا به او بگویید که معذرت‌خواهی کردن به این معنی است که «من سعی کنم این کار را دوباره تکرار نکنم چون دوست ندارم ناراحتت کنم.»

به کودک‌تان کمک کنید احساس پشیمانی خود را فراتر از کلمات بیان کند. برای مثال اگر اسباب‌بازی برادرش را شکسته است، اجازه دهید از پول توجیبی خودش استفاده کند و برای او اسباب بازی جدیدی بخرد؛ این نوع جبران‌ها، به کودک می‌آموزد که چطور باید مسئولیت رفتارش را برعهده بگیرد.

تربیت_کودک

tebyanonline

کودکان با ذره‌بین، گفتار و اعمال شما را زیر نظر دارند!

http://uupload.ir/files/unmo_%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86_%D8%A8%D8%A7_%D8%B0%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%D8%A8%DB%8C%D9%86.jpg

کودکان با ذره‌بین، گفتار و اعمال شما را زیر نظر دارند!

کودکان زیر شش سال در دنیایی برپایه احساسات قرار دارند و بعد از این سن شروع به تفکر می‌کنند. قبل از آن با احساسات خود با دنیا در تماس‌اند، به خصوص قبل از سه سالگی که تنها با تقلید از بزرگترها  شخصیت‌شان شکل می‌گیرد. هر چه ما بگوییم باور می‌کنند، پس چیزی بگویید و به آن عمل کنید که حس خوبی به آن‌ها بدهد و عزت نفس آنها را بالا ببرید .

مثلا وقتی با کسی تلفنی صحبت می‌کنید، یکی از خوبی‌های فرزند خود را با لحنی زیبا بیان کنید؛ فکر نکنید او حواسش جای دیگری است. کودک شما تمام مدت با ذره‌بین گفتار و اعمال شما را زیر نظر دارد!

این بیان غیر مستقیم به کودک حس خوبی داده و باور می‌کند که مهم است و شما دائم در فکر او هستید و حتی در هنگام صحبت با دیگران هم از او حرف می‌زنید.

تربیت_کودک

tebyanonline

روابط چالش‌زایی که زندگی زوج های جوان را تهدید می‌کند

http://uupload.ir/files/qc4i_%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7_%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4%E2%80%8C%D8%B2%D8%A7%DB%8C%DB%8C.jpg

روابط چالش‌زایی که زندگی زوج های جوان را تهدید می‌کند

خودخوری و همه چیز را درون خود نگاه داشتن

هر زوجی با چالش‌هایی روبه رو است؛ اما اگر در مورد این مشکلات با همسرتان صحبت نکنید، تنش ناشی از این اختلاف زناشویی و فاصله پیدا کردن میان شما افزایش خواهد یافت.

به حرف هم گوش ندادن

همسران در ازدواج‌های دچار مشکل، اغلب به نحوی درست و موثر به یکدیگر گوش فرا نمی‌دهند. هنگامی که درست به حرف‌های یکدیگر گوش نمی‌دهیم، با شنیدن یک کلمه تحریک شده و از ادامه بحث سرباز می‌زنیم.

مقصر دانستن یکدیگر

در ازدواج‌های ناشاد که افراد درگیر مشاجره‌های حل و فصل نشده هستند، اغلب به جای اینکه مسوولیت‌شان را قبول کنند، همسرشان را مقصر می‌دادند.

قدر یکدیگر را ندانستن

یکی از شایع‌ترین مشکلات در ازدواج، ندانستن قدر همسر و کاهش حساسیت به نیازهای او در طول زمان است. اما همه ما نیاز به تحسین و ابراز احساسات داریم. بدون این‌ها فرد شروع به احساس تنها بودن و نادیده گرفته شدن می‌کند. با دادن یک هدیه یا یک تشکر ساده سپاسگزاریتان را نسبت به همسرتان نشان دهید.

خانواده

تبیان_رسانه_زندگی

tebyanonline

حضور جمعی از نمایندگان در جلسه علنی مجلس با لباس سپاه

http://uupload.ir/files/iwy3_%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1_%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C.jpg

حضور جمعی از نمایندگان در جلسه علنی مجلس با لباس سپاه

در پی قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا، رئیس مجلس و جمعی از نمایندگان صبح امروز با لباس سپاه در جلسه علنی مجلس حضور یافتند./ایسنا

ShahraraNews