(کانون خانواده) دروغ بزرگترین دشمن کانون خانواده
(کانون خانواده) دروغ بزرگترین دشمن کانون خانواده

(کانون خانواده) دروغ بزرگترین دشمن کانون خانواده

#فرزندداری بدقولی عزت نفس بچه‌ها رو کم می‌کنه!

https://s4.uupload.ir/files/%D8%A8%D8%AF%D9%82%D9%88%D9%84%DB%8C_ecp6.jpg

#فرزندداری

بدقولی عزت نفس بچه‌ها رو کم می‌کنه!

کودکان برای اینکه در جامعه و در زندگی اجتماعی موفق باشن نیاز به حس عزت نفس دارن و وقتی به قولی که به اونا داده شده عمل نشه احساس بی‌ارزشی و بی‌اهمیت بودن می‌کنن. این احساس کم‌ کم به عدم وجود عزت نفس در کودک منجر می‌شه.

بعضی اوقات به جای اینکه از قول دادن‌های بی‌جا استفاده کنید، بهتره معذرت‌خواهی کنید. از بچتون بخواید که شما رو ببخشه نه اینکه با وعده و وعید بی‌جا اونو فریب بدید.

#همسران اگر به شوهرتون شک دارید، اعتراض‌تون رو این جوری بگید، نه اون جوری!

https://s4.uupload.ir/files/%D8%A7%DA%AF%D8%B1_%D8%A8%D9%872_dhit.jpg

#همسران

اگر به شوهرتون شک دارید، اعتراض‌تون رو این جوری بگید، نه اون جوری!

همان‌طور که قسمت قبل گفتیم گاهی زن بجای شکایت ازحس منفی خودش دست به انتقاد ازهمه رفتارهای همسرش می‌زنه وجوابی که دریافت می‌کنه،گارد دفاعی ولجبازی شوهرشه

نکته اول،مردهادوست ندارن کنترل بشن چون فضای رابطه واسشون خفقان آور می‌شه ونکته دوم؛بهتره وقتی خواسته‌ای دارین،جمله‌تون روبا«من» شروع کنید چون جمله‌ای که با«من» شروع می‌شه دیگه معنای کنترل‌گری نداره.

مثال

زن:(من)مدتیه می‌خوام درموردموضوعی باهات حرف بزنم

مرد:چیزی شده؟

زن:(من)چندوقته واسه رابطه‌مون نگرانم،وقتی یواشکی گوشیت روچک می‌کنی یارمزهای سخت روی گوشیت میذاری حس می‌کنم می‌خوای(من) رواز زندگی خصوصیت بیرون کنی،احساس بی‌ارزشی می‌کنم البته نمی‌گم بهت شک دارم نه،فقط می‌خوام بدونم چیزی شده وما ازهم دورشدیم یاهمه چی خوبه؟

به این ترتیب راه روبرای مذاکره باز می‌کنید وزمینه شروع یک صحبت دوطرفه روبخوبی مهیا می‌کنید.یک مهارت مهم درطرح خواسته‌هامون،شناخت تفاوت بین شکایت وانتقاده؛مادرشکایت فقط بدنبال تغییر یک رفتار هستیم امادرانتقاد،تمام شخصیت طرف مقابل رو زیر سؤال می‌بریم. / تبیان