(کانون خانواده) دروغ بزرگترین دشمن کانون خانواده
(کانون خانواده) دروغ بزرگترین دشمن کانون خانواده

(کانون خانواده) دروغ بزرگترین دشمن کانون خانواده

#همسران چطور همسرم رو نقد کنم؟

https://s4.uupload.ir/files/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1_%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%D9%85_ij5.jpg

#همسران

چطور همسرم رو نقد کنم؟

نقد کردن طرف مقابل و گوشزد کردن گاهی باعث ناراحتی و عکس‌العمل نامناسب از سمت همسرمون می‌شه.

گاهی لحن و گفتن صحبت ما در نقد می‌تونه این ناراحتی و آزرده خاطری رو کم کنه.

1 مثلا بجای اینکه مستقیم و با پرخاش بگید: خونه رو کثیف می‌کنی، از همسرتون زمان‌هایی که نظافت رو رعایت می‌کنه تعریف و تمجید کنید، شما با این کار درواقع غیرمستقیم تاثیر میذارید و بعد از مدتی خودش متوجه می‌شه که بیشتر باید حواسش رو جمع کنه.

2 قبل از نقد همسرتون به این فکر کنید آیا نیت من از گفتن واقعا برای اصلاحه یا اینکه میخوام مثلا دلم خنک بشه؟ با خودتون روراست باشید وگرنه قید نقد رو بزنید. این رو بدونید نیت و لحن گفتن خیلی تاثیر میذاره.

3 مراقب باشید هرگز شخصیتش رو نقد نکنید‌. شما می‌خواید رفتار همسرتون درست بشه و نقد می‌کنید، نه همه شخصیتش رو.

4 با در نظر گرفتن همه این جوانب سعی کنید نقدتون خیلی کوتاه باشه، زیاد شاخ و برگ ندید و موضوعات رو با هم قاطی نکنید.

5 مبهم صحبت نکنید. مثلا نگید من از رفتاری که با من داری ناراضیم. رک و دقیق نسبت به موضوعی که شما رو ناراحت کرده صحبت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.