(کانون خانواده) دروغ بزرگترین دشمن کانون خانواده
(کانون خانواده) دروغ بزرگترین دشمن کانون خانواده

(کانون خانواده) دروغ بزرگترین دشمن کانون خانواده

کامل نباش منِ عزیزم!

کامل نباش منِ عزیزم!

 تو با نقص‌هات قشنگ‌تری، تو با نقص‌هات با دیگران فرق داری و اصلا تو با تمام نقص‌هات، منی!

کامل نباش منِ عزیزم! سعی نکن بی‌نقص‌ترین باشی در همه چیز و سعی نکن هر کاری را به بهترین شکل ممکنش انجام بدهی، فقط سعی کن تا جایی که در توان توست خوب باشی و با ایرادات کمتری کارهات را به انجام برسانی و با ایرادات کمتری رفتار کنی، اما بدون ایراد، نه!

سعی کن جوری کارها را پیش ببری که حالت در تمام مسیر خوب باشد و به پایان فکر نکنی.

هرگز با پیش‌فرضِ -خالی از هرگونه نقص بودن- روانت را فرسوده نکن و انرژی‌ات را بیهوده هدر نده تا درنهایت، درگیر اضطراب و افت انگیزه‌ی ادامه دادن نشوی.

خودت و آدم‌ها را با نقص‌ها و کمبودهای ذاتی و اکتسابی، دوست داشته‌باش و بپذیر که هیچ‌کس مجبور نیست تمام فرصت زیستنش را به حکایت بی‌انتهای تکامل اختصاص بدهد، آدم‌ها مختارند برای بهبود تلاش کنند و سعی کنند هر روز از روز قبل‌شان بهتر باشند، اما همیشه یک مرزی میان تعادل و افراط هست و از یک جایی به بعد، بیش از اندازه تلاش کردن برای هرچیزی، به جز آسیب و اضطراب و احساس ناکامی و عدم رضایت، نتیجه‌ی دیگری نخواهد داشت.

من تو را با تمامِ نقص‌ها و تفاوت‌هات دوست دارم منِ عزیزم. گاهی تمام زیبایی یک اثر هنری، به لکه‌ جوهری‌ست که بی‌اختیار روی بوم پاشیده‌شده و یک اثر منحصربفرد خلق کرده. پس هرگز سعی نکن کامل‌ترین باشی، آرام آرام به بهبود فکر کن و اگر حس کردی نقص یا ویژگی منحصر بفردی در تو هست که رفع نمی‌شود، با تمام وجود آن را بپذیر و مطمئن باش وجود و پذیرش آن، تو را خواستنی‌تر از همیشه خواهد کرد.

تو با همین جسارتت و با همین زیاد و کم‌هات منی و من تو را بیشتر از هرکسی دوست دارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.