(کانون خانواده) دروغ بزرگترین دشمن کانون خانواده
(کانون خانواده) دروغ بزرگترین دشمن کانون خانواده

(کانون خانواده) دروغ بزرگترین دشمن کانون خانواده

#لمس_و_تربیت_جنسی

https://s8.uupload.ir/files/%D9%84%D9%85%D8%B3_kgtd.jpg

#لمس_و_تربیت_جنسی

لمس دریچه خیال است و خیال کنترل نشده به انحراف اخلاقی می انجامد؛ به همین دلیل در مسائل تربیتی از حدود چهار سالگی در مورد اندامهای خصوصی و از حدود شش سالگی لمس بدن به صورت کلی باید کنترل شود؛ این کنترل نسبت به دختران که آستانه بلوغشان پائین تر از پسران است باید بیشتر باشد.

 به روایت زیر با دقت توجه کنید:

ابی احمد کاهلی؛ از یاران و شاگردان امام صادق علیه السلام؛ میگوید: از امام صادق علیه السلام سوال کردم که دختر بچه نابالغی که به من نامحرم است خود را در آغوش من می اندازد و من او را بغل میکند و میبوسم؛ حکم این کار من چیست؟ امام فرمودند زمانی که دختر شش ساله شد او را روی پای خود ننشان.

این روایت و روایات مشابهی که از فشردن دختر شش ساله در آغوش و یا بوسیدن دختر شش ساله توسط نامحرم نهی کرده است نشان میدهد که لمس در تربیت جنسی کودکان مخصوصا دختران جایگاه ویژه ای دارد و باید نسبت به آن دقت مضاعفی کرد.

در مورد مسائل تربیت جنسی رودروایسی و خجالت را کنار بگذارید و اگر کسی حدودی که در بالا گفته شد را مراعات نمیکند خیلی مودب و مهربان به او بگوئید که دختر ما دیگر بزرگ شده است و نباید او را بوسید و یا در آغوش کشید.

عبدالصالح شمس اللهی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.